Resande supporttekniker med globalt arbetsfält

Vi söker dig som sporras av utmaningar! Som medarbetare hos oss kommer du att vara en av nyckelpersonerna i Sea IT:s globala konsult- och supportteam som är igång alla dagar om året och alla timmar på dygnet.
 
Du kommer att arbeta med IT-support, driftsättning, installationer och uppgraderingar av avancerade IT-system ombord på fartyg, riggar och kontor. Då vi har många internationella kunder kommer du också dagligen ha internationell kundkontakt. Installationer och uppgraderingar av ny funktionalitet sker ofta ombord på fartygen vilket innebär att du kommer att tillbringa en del av din arbetstid på resande fot - upp till 5 dagar/månad.
 
Eftersom vi arbetar med kunden i fokus ser vi gärna att du har god social förmåga, har lätt för att samarbeta, är duktig på problemlösning och har lätt för att lära dig nya saker. Arbetet är till stor del fritt under ansvar med goda utvecklingsmöjligheter.
 
Du har erfarenhet av eller har studerat:

  • drift av IT-system
  • IT-support
  • Linux
  • TCP/IP

Om du har fördjupade kunskaper om olika hårdvaror, MS Windows infrastruktur och servermiljöer, virtuella miljöer, backup och lagringslösningar, MS Office program, IP kommunikation, och infrastrukturell säkerhet är det positivt och meriterande.
Det är extra meriterande om du dessutom besitter kunskaper inom något av följande områden men det är inget krav:

  • Terminal-server-miljöer
  • VSAT
  • Databaser
  • Cisco-nätverk
  • VOIP/SIP och radio/tele-kommunikation

Arbetet kommer att innebära utlandsresor varför du måste ha ett svenskt pass.                                      

Kontaktperson:                        
Kristian Ryberg, VD, telefon 031-760 39 65
kr@seait.se
 
Typ av anställning:        
Heltid, Tillsvidareanställd
 
Sista ansökningsdag:     
31 okt 2018